Varen - Reisverslag uit Buzet-sur-Baïse, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Varen - Reisverslag uit Buzet-sur-Baïse, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Varen

Door: corrieschuld

Blijf op de hoogte en volg Corrie

06 Juni 2011 | Frankrijk, Buzet-sur-Baïse

Donderdag 2 juni
Vandaag hebben we Buzet verlaten en zijn de prachtige Garonne lateraal verder opgevaren. Het weer was koel met af en toe een lekker zonnetje. De begroeing zowel rechts als links doet denken aan de wildernis maar het fietspad haalt je snel uit de droom. Het is nog duidelijk te zien waar het jaagpad vroeger heeft gelopen en de dikke platanen staan met hun wortels in het water waartussen af en toe een rat zichtbaar is. Overigens is er tijdens de winterrust een familie motten aan boord geweest die flinke gaten in ons dekbed hebben gegeten. De gaten waren zo groot dat ik eerst dacht dat er ratten of muizen aan boord waren geweest maar inmiddels is wel duidelijk dat het motten geweest moeten zijn. We vragen ons nu af of ze afkomstig zouden kunnen zijn van de aardappelen want we hebben er nog nooit eerder last van gehad. Al vrij snel gestopt bij een leuke plek waar we gisteren met de tandem langs zijn gefietst en waar een museum staat met stenen, fossielen en koraal. De eigenaar van het gebouw die ons rondleidde kon er niet genoeg van krijgen om te vertellen wat elke steen bevatte en waar het vandaan kwam. Hij had alle stenen en kralen zelf uitgegraven en bewerkt samen met zijn vrouw. Als backpacker zwierven ze over de wereld en hun verzameling is indrukwekkend te noemen.

Vrijdag 3 juni.
Een dag als vandaag gaat de boeken in als briljant, beetje zon beetje schaduw, lekker temperatuurtje en een schitterende omgeving waar we als enige langs een heuvelachtig groen terrein liggen. Met alleen het hoge gezang van de vogels die voor elkaar niet onder willen doen maar op den duur het gemis aan de lage tonen van de bassen en de bariton niet kunnen goedmaken. Af en toe passeren er fietsers en wandelaars en een enkele boot en we zwaaien. s'Avonds is er alleen het licht van de maan en de sterren. Niets anders gedaan gedaan twee tafeltjes geschuurd en gelakt en gelezen in de dikste pil die we hebben meegenomen, Zalig!

Zaterdag 4 juni.
Op de tandem naar Buzet om een vergeten tas uit de auto te halen en toen meteen maar wat boodschappen en de krant gekocht en koffie op een terrasje. Klein stukje gevaren en toen alweer een leuke plek waar we meteen maar hebben aangelegd. Op het terras voor het restaurant waar we vlakbij liggen was het tijdens de lunch erg druk. Een viertal muzikanten die langs kwamen lopen boden hun diensten aan bij het restaurant in ruil voor een maaltijd en dat werd gehonoreerd zodat we getrakteerd werden op vrolijke muziek. De dikke pil uitgelezen en Bob maakte een begin met de voorbereidingen om te kunnen gaan verven. De dekken hebben hard een verfje nodig.

• 06 Juni 2011 - 16:39

Bert:

Ha Pa en Ma.. Ik kom spontaan tot rust wanneer ik jullie verslag lees... Lekker hoor.. ;) Maarre,.. de Garonne lateraal verder opvaren,... Lateraal?? Zijwaards? Constant op de boegschroef? Of (nog zorgelijker) "OP" z'n zijkant.. ;) ??

Nou ja,. Zal wel een vrije vertaling uit het Frans zijn... Hier is alles OK in iedergeval. Ga lekker door met genieten! Groetjes, Bert!

• 06 Juni 2011 - 20:09

Tineke:

Lekker he, een zoon die alles zo mooi weet uit te leggen daar kun je wat mee he Corrie. Wel Leuk hoor. Maar die motten is minder leuk het lijkt me sterk dat het in de aardappelen heeft gezeten maar je weet het nooit hoor. Genieten jullie maar lekker en tot de volgende keer.

• 08 Juni 2011 - 20:56

Margreet:

Hallo Corrie,

Heb net je reis verslagen gelezen, heerlijk toch dat relaxen, genieten en lezen. Ben toch wel een beetje jaloers hoor!!
    Corrie ik moest je de groeten van mw.d.H. doen. Je weet wel die dame die ook mee was naar Amsterdam.
    Ze vroeg aan mij:" Is je vriendin al terug van vakantie"? Eerst begreep ik niet wie ze bedoelde en toe zei ze: "Die altijd bij je is in je gezellige huiskamer en van dat blauwe hoedje in Amsterdam" ja dan kan het niet missen dat jij dat bent.
    Ik vertelde haar dat je nog een paar weken vakantie heb, maar dat je leuke reisverslagen maak. Ik heb haar belooft om die volgende week samen een keer te gaan lezen. "Och wat zijn jullie toch een stel lieverds" was haar reactie.

Goed Corrie ga nog ff lekker verder met het genieten en groetjes
    Doei doei