Verder varen - Reisverslag uit Buzet-sur-Baïse, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Verder varen - Reisverslag uit Buzet-sur-Baïse, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Verder varen

Door: corrieschuld

Blijf op de hoogte en volg Corrie

09 Juni 2011 | Frankrijk, Buzet-sur-Baïse

Zondag 5 mei
Weer naar Buzet gefietst voor de nodige lichaamsbeweging en om de dikke zaterdagkrant te kopen. Op het eind van de middag begon het te waaien en dreigde er een zwaar onweer los te barsten maar er vielen een paar miezerige druppels en dat was het dan weer. We speelden zoals elke avond een spelletje Rummikub en daarna een nieuwe pil opgezocht en dankzij Carla heb ik er daarvan voorlopig nog genoeg.

Maandag 6 mei
Volgens de buurman werken de sluizen niet vandaag dus besloten we om maar weer eens op de tandem te stappen en de buurt verder te verkennen. Het was heerlijk fietsweer en onze tochten worden steeds langer. Fietsten we 26 km. naar Buzet en terug, vandaag was het 46 km. en het was heerlijk. We ontdekten ook dat de sluizen gewoon werkten. Bij MD weer even de mail bekeken en de blog bijgewerkt. Op de terugweg kregen we een regenbui op ons kop maar daar hadden we rekening mee gehoudendus werden we niet echt nat.

Dinsdag 7 mei.
We hadden besloten vandaag verder te varen maar de regen probeerde ons daarvan te weerhouden. Toch gevaren en de hele dag heeft het geregend zodat he mooie uitzicht dat we hadden tijdens onze fietstocht on niet was gegund. Pas tegen de avond toen we allang weer een nieuwe ligplaats hadden gevonden werd het droog. Een wandeling door het dorpje leerde ons dat het niet uitnodigde om er (bijvoorbeeld) te gaan wonen. Alle huizen in het centrum waren dicht op elkaar gebouwd en heel erg verwaarloosd en oud. Er stonden ook abnormaal veel huizen te koop. Dat er nergens een gezellig terrasje was verbaasde ons niet.

Woensdag 8 mei
Gelukkig, de zon was er weer vandaag en de temperatuur liep gelijk weer op. We deden boodschappen in het dorp en het moet gezegd, de groenteman had een behoorlijk aanbod van verse groenten en fruit.

• 09 Juni 2011 - 13:55

Joke.:

Dag vakantievierders

Leuk dat we ook door de foto's op de hoogte blijven van jullie belevenissen.
    Vanmorgen zijn alleen Tineke en ik wezen lopen, de club dunt wel erg uit.
    Het was natuurlijk weer fantastisch weer om te lopen, dus we hebben weer genoten.
    Vanavond weer zingen, ik ben benieuwd of we nu hard aan het werk gaan voor ons concert, dat wordt toch wel tijd. Ik heb het vanmiddag rustig, want Gert en Yvette zijn met de kinderen en Jan en Carla in Turkije, zodat ik alleen voor Jan en mezelf hoef te koken, dat scheelt toch wel wat.
    Op aanraden van Carla ben ik ook op facebook gegaan, zodat ik ook van hen foto's en berichten kan bekijken. De wereld wordt steeds kleiner.
    groeten van Jan & Joke