Amandelbomen in bloei - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Amandelbomen in bloei - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Amandelbomen in bloei

Blijf op de hoogte en volg Corrie

06 Februari 2016 | Spanje, Málaga

3 februari
Naar de Mac om de mail op te halen en de blog te versturen en daarna naar de naastgelegen Lydl. Het toeval wilde dat Dick en Peggy ook boodschappen deden bij de Lydl zonder dat we dat van elkaar wisten zodat we gezamenlijk koffie dronken. Daarna zochten we een terrasje aan het strand waar we uitgebreid hebben geluncht. Na een lange wandeling over de boulevard en bij Dick en Peggy nog wat gedronken te hebben namen we afscheid. Het waren twee bijzonder gezellige dagen.
4 februari Canyavar, Sierra Nevada
Verder gereden vandaag via de autovia. Het was zeer rustig op de weg. In het begin van de middag lieten we de nogal kale vlakten achter ons en reden we de bergen tegemoet langs de vele kassen die grote gebieden in beslag nemen. We verlieten daarom snel de autovia en reden de Sierra Nevada in door de bergen met de roodgekleurde rotswanden waarvan we op een moment zelfs dachten in de Brice Canyon te zijn beland zo mooi was het. Maar dat duurde maar even en toen werden de bergen grijs, hoog en ruig. We waren van plan om een camping op te zoeken omdat we nodig moeten dumpen. We hoefden dit keer niet te zoeken want net toen het tijd werd voor die camping passeerden we een bord die verwees naar een camper-dump plaats. Dit bleek een kleine camperplaats voor niet meer dan 8 campers. Bob parkeerde de camper zodanig dat we een riant uitzicht hadden op de bergen.

5 februari Torro del Mar
We reden verder door het ruige bergengebied en keken onze ogen uit. De amandelbomen stonden in bloei en met het zonnetje leek het alsof de bomen licht gaven. Een magnifiek gezicht met de hoge bergen op de achtergrond. We stopten vaak om foto's te maken en van het uitzicht te genieten. In de stilte van de bergen was het gonzen van de vele bijen goed te horen die zich te goed deden aan de volop aanwezige bloesem. Na een lange tijd op grootte hoogte te hebben gereden via de slinger slanger weggetjes bereikten we uiteindelijk toch weer de bomenrij waar de dennengeur ons tegemoet kwam en kregen we het gevoel weer in de bewoonde wereld te zijn beland. We daalden gestaag tot we weer uitzicht hadden op de zee. Langs het water verder gereden tot het tijd was om te stoppen. Natuurlijk met uitzicht op zee.