Agadir - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu Agadir - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

Agadir

Blijf op de hoogte en volg Corrie

06 Maart 2016 | Marokko, Agadir

Vrijdag 4 maart Sidi Ouassay
Door een groen, heuvelachtig gebied reden we van daag weer verder. We bereikten het meest zuidelijke punt van onze reis in de stad Guelmin. Daar zien we brede net aangelegde straten en pleinen en moeten we de stad uitrijden om bij de supermarkt (Marjane) te komen die er ook splinternieuw uitziet. We hebben maar een paar boodschappen nodig. Daarna rijden we verder en als de heuvels plaats maken voor een vlak gebied wordt het saai en ook druk met veel vrachtverkeer. De weg naar de camping is ronduit slecht maar de camping zelf is prachtig en we kijken vanuit de camper weer uit op de zee. Vandaag komen we geen enkele andere camper uit onze groep tegen.
Zaterdag 5 maart
Vroeg opstaan want er stond een wandeling op het programma. De camping ligt pal naast een natuurgebied waar we met een kleine groep onder leiding van een gids een pittige wandeling maken speciaal voor vogelaars maar wij mochten ook mee. Eerst ploeteren we door een gebied met mul zand heuvel op waar twee dromedarissen ons aanstaren en dan gaat het met de taxi naar het startpunt van de wandeling die langs de rivier loopt. Behalve interessante vogels zien we ook veel bijzondere planten en struiken. Het laatste stuk van de wandeling is zwaar door het mulle zand heuvel op maar daar wacht de koffie. Terug op de camping genieten we van de zon maar om 16.00 uur begint het flink te waaien en stuift het fijne zand alle kanten uit. In de camper wordt alles bedekt met een waas van stoffig zand. s' Avonds met een groepje lekker uit eten in het restaurant op de camping.

6 maart Imi ouadar/Aghroud
De wind is vannacht gelukkig gaan liggen en de temperatuur is behoorlijk gedaald. We rijden verder vandaag en het eerste stuk is een mooie 4 baans weg waar 100 gereden mag worden maar er lopen gewoon mensen op hun dooie gemak langs de weg net als ezelskarretjes en zelfs herders met hun geiten en schapen. We zien veel Aragan bomen en in een daarvan zitten geiten om de vruchten te eten. Dan nemen we de afslag en rijden we na een poosje de bergen in. De weg slingert zich voortdurend omhoog en weer genieten we van het grandioze uitzicht. We drinken koffie bij een gloednieuw tankstation en zoals zo vaak in Marokko is het toilet vies. Het lijkt er zelfs op dat het na de oplevering nog nooit is schoongemaakt. We nemen een afslag die ons naar de grotten beloofd te brengen en deze weg is smal maar ook weer zo mooi. Als we arriveren moeten we nog een kilometer te voet maar we durven de camper niet goed alleen te laten omdat er jongelui rondhangt die nogal brutaal overkomen. Verder dus maar weer en we stijgen verder omhoog tot een punt zo magnifiek dat we daar de lunch gebruiken en er ruim een uur blijven genieten van de zon en het uitzicht. Als we verder rijden blijft de weg zich langs de bergen omhoog en weer naar beneden slingeren en ongeveer 50 km. voor onze eindbestemming van vandaag zien we veel auto's langs de kant van de weg en zijn we beland in het paradijs. Een oase van groen met palmbomen en grillige rotsen en de rivier die langs het pad stroomt hier en daar smal en ondiep maar ook breed en het water is kraak helder. Overal waar maar plaats is om een auto in de berm kwijt te kunnen zijn mensen aan het pootje baden en picknicken. De weg is slecht maar wordt allengs weer beter als we weer de bergen rijden. En dan zien we de zee en rijden we langs de kust waar het lijkt alsof we in Zandvoort zijn op een mooie zonnige dag zo druk is het langs het strand. Gelukkig duurt dat maar even en rijden we al snel de camping op waar we niet zoals gewoonlijk bij elkaar in de buurt staan.

• 08 Maart 2016 - 15:05

Cees:

Beste Corrie en Bob jullie zien wel heel veel en maken ook wel wat mee tijdens jullie reis. Nooit geweten dan Marokko zo intresant kan zijn met iedere dag een andere oase of paradijs. Leuk dat jullie zo genieten maar jammer dat jullie niet bij mijn verjaardag kunnen zijn maar dat houden jullie nog te goed. Ik zou ook niet terug komen hoor.
    Wat ik zo leuk vindt van de foto's is dat er zo'n verschil is tussen de eerste en vierde foto de eerste foto van waarschijnlijk een markt met bezoekers dat de mensen zo degelijk gekleed zijn en met een rugzakje en op de vierde foto van jullie excursie met de vogelaar dat jullie zo lekker toeristisch gekleed zijn en ook met een rugzakje.
    Geniet nog van de reis en tot ziens met een hartelijke groet Cees

• 08 Maart 2016 - 20:31

Margreet :

He Corrie

Groetjes van je mede vrijwiligers van de klassieke club. Ik hou ze af en toe op de hoogte van dat je zo geniet en zo'n mooie reis maak. Je beleving mag je over een paar weken nou ja een maand zelf vertellen aan ze.

Veel plezier nog en dikke knuf
    Margreet