De Rasa - Reisverslag uit Buzet-sur-Baïse, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu De Rasa - Reisverslag uit Buzet-sur-Baïse, Frankrijk van Corrie Schuld - WaarBenJij.nu

De Rasa

Door: corrieschuld

Blijf op de hoogte en volg Corrie

31 Mei 2011 | Frankrijk, Buzet-sur-Baïse

Zaterdag 28 mei
Het zonnetje was ons weer eens gunstig gezind en de Rasa lag geduldig op ons te wachten. Onze eerste zorg was het dekzeil verwijderen maar dat moest natuurlijk eerst worden schoongemaakt en dat is altijd een hele klus. Toen de achterste helft eraf was konden we voldoende zien hoe het er binnen uitzag maar vooral hoe de aardappels, die we vorig jaar vergeten waren mee te nemen, eruit zagen. De foto laat dat duidelijk zien. Geen schade en geen stank niks aan de hand gelukkig. De hele dag zijn we flink bezig geweest en op het eind van de middag konden we verhalen naar de kade zodat we van water elektriciteit gebruik konden maken. En niet onbelangrijk.. Bob naar voetballen kon kijken.

Zondag 29 mei
Eerst een krantje en croissantje gehaald. De dikke zaterdagkrant hield ons bijna de hele morgen bezig en net als gisteren was het vandaag stralend weer en warm. Genoeg te doen nog dus de rest van de dag opruimen en schoonmaken en zeer regelmatig een rustperiode en kijken naar de mensen die langsliepen of fietsten.

Dinsdag 31 mei
Het weer is ronduit zalig. Vanmorgen leek het er even op dat het koud en nat zou worden maar de zon liet zich al snel zien. Gisteren boodschappen gedaan in een voor ons vreemd dorp. Dat kwam omdat de buurman van de boot die naast ons ligt vroeg om een lift zodat hij zijn auto kon ophalen die daar in een garage stond. Hij bleek in Zuid Afrika te wonen dus hadden we meteen gespreksstof genoeg. Vanmorgen de ramen gewassen en Bob ronde de werkzaamheden in de douch af zodat het nu weer behoorlijk bewoonbaar is geworden op de Rasa. Misschien gaan we morgen wel varen.

• 01 Juni 2011 - 09:06

Joke:

Hallo Corrie
    Je bent weer lekker op dreef, met je verslag, we kunnen weer lekker meegenieten.
    Leuk om eerst onderweg van alles te gaan bekijken, dan begint je vakantie al als je in de auto stapt. Dat deden wij vroeger met de caravan ook, eerst een dag in Parijs, dan een grot bezoeken en uiteindelijk naar onze eindbestemming.
    Gelukkig was de Rasa in goede staat, zodat jullie kunnen gaan varen. Het weer is hier ook prima, maandag was het eigenlijk te warm om te lopen en Tineke en ik waren allebei niet lekker, een hele volle kop, en we wilden eigenlijk niet zo ver lopen, maar we zijn naar de Zilk gereden en zijnnaar de ingang van Panneland gelopen, daar moesten we een poos uitrusten, met een ijsje en jus d'orange. Tineke wilde aan een paar Vennepers vragen of zij ons terug wilden brengen naar de Zilk, maar dat was mijn eer te na. We hebben dus maar moed verzameld en zijn teruggelopen. We waren allebei helemaal total loss. stom he.
    groeten aan Bob, van Jan & Joke

• 01 Juni 2011 - 09:28

Frans:

Kunnen jullie die aardappels effe opsturen, dan plant ik ze wel effe. Alles goed hier, en bij jullie ook zo te zien en te lezen. Maar nu toch weer over die aardappels....
    Onze vader en grootvader plantten elk jaar de aardappelen op goede vrijdag, daar ze een dag vrij kregen of namen. Ook ik heb op goede vrijdag een twee honderd aardappelen gepoot, voor een winteroogst, maar daarna heb ik nog een paar kistjes aardappelen gerooid voor de zaterdagse markt. Mooi lande wel hier hoor, maar weinig binnenvaart hoor.
    Geniet er maar van
    Frans en Laurel